19.7.11

PARLEM AMB MARINA GUILLÉN, AUTORA DE "LA REVOLTA DE LES LLAPISSERES"


L’escriptora de Catarroja ha publicat el seu tercer llibre de narrativa infantil. Un relat centrat en l’aula d’un col·legi de primària on barreja, amb intel·ligència i imaginació, elements de la realitat i de la fantasia. Marina a  La revolta de les llapisseres aconsegueix crear una narració divertida i imaginativa però que a un mateix temps parla al jove lector de la necessitat de millorar el seu comportament.

P.- És el seu univers laboral, vull dir l’escola i els seus alumnes, la seua principal font d’inspiració?
M.- La meua font d’inspiració és tot allò que envolta als meus alumnes, allò que els agrada i el que els preocupa, els seus problemes i els seus jocs…en resum, tot el que conforma la seua vida en aquesta etapa d’aprenentatge tant important en la seua formació.
P.- A La revolta de les llapisseres vosté ha volgut insertar al mig d’un relat fantàstic una lliçó per al joves lectors?
M.- La veritat és que sí, m’agradaria que el xiquet/ta quan llisca aquest conte aprenga entre altres coses a acceptar totes les opinions, també que diga el que pensa sense por a fer el ridícul, a treballar en equip, a solucionar els problemes de forma pacífica, a demanar ajuda quan la necessiten…
P.-En sis anys ha publicat tres llibres. És considera una autora poc prolífica?
M.- Supose que si em compare amb altres escriptors sí, però de totes maneres jo vaig al meu ritme i sols escric allò que m’interessa o m’agrada en un moment determinat.
 P.- Una pregunta com a docent. Totes les classes són iguals o hi ha entre una i una altra diferències notables?
M.- No hi ha mai dues classes iguals. Tots els xiquets i xiquetes són diferents, amb una personalitat diferenciada. De cadascú d’ells sempre aprenem alguna cosa nova.
P.-És vosté lectora de literatura infantil i juvenil?
M.- Sí. Però més de literatura infantil, perquè sóc mestra de primària, que de literatura juvenil. Quan recomane un llibre determinat és perquè abans l´he llegit i ho he considerat profundament.
P.- Quins autors l’han influenciat més?
M´agraden els clàssics de sempre: Andersen, Perrault, Grimm, etc. Però també llegisc la literatura infantil valenciana actual, i la veritat és que la trobe molt interessant (encara que m´incline més pels arguments que tracten el tema de la fantasia). És per això que he acceptat dues vegades formar part del premi Samaruc de Literatura Infantil i Juvenil que organitza l´Associació de Bibliotecaris Valencians.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada